söndag 9 oktober 2016

Nypiffat i salongen

Vårt gamla tv-rum har fått sig lite uppfräschning. Redan förra hösten började vi att renovera väggarna här, vävtapeterna skulle bli ett minne blått. Det blev släta väggar i en ljus grå nyans och så en fond tapet runt burspråket. Älskar tapeten, kommer från William & Morris och den är bara så ljuvlig i mönster och färgkombination. 


Så just nu sitter jag där vid skrivbordet och det är ett riktigt höstväder som viner utanför, blåst och regn och riktigt ruggigt, ändå ganska mysigt tycker jag. 
Gillar verkligen att ha skrivbordet vid fönstret, mycket trevligare än och sitta och titta in i en vägg. 
Kan verkligen rekommendera er och test där hemma om ni har möjlighet.


Två fåtöljer har fått flytta in. Här inne ska man bara kunna ta det lite lugnt är tanken, läsa en bok, lyssna på musik eller bara tända en brasa och mysa. 
Förra helgen målade jag om golvet med, hade blivit rätt slitet så med lite ny vit färg känns det riktigt fräscht här inne igen.



Förra helgen blev det ett loppis besök, var ett bra tag sen sist nu. Ett billigt sätt att förnya hemmet på. Tycker också att hemmet på något sätt blir mer personligt när man blandar upp det med härliga loppisfynd, än att köpa allt rätt av i butiker. En härlig mix av gammalt och nytt, design och antikt.
Den här ljusstaken med den vackra kristallkulan köpte jag för bara ett par tior, är dessutom plätterad i 24k guld så ett riktigt fynd.

Ha en härlig söndag nu mina vänner!
Kram på er

1 kommentar:

jannice lindell sa...

Vad mysigt rum. Jag har också skrivbordet vid fönstret!:)

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...