onsdag 26 oktober 2016

Att få ett ombonat sovrum

Vårt sovrum tycker jag bara blev så himla mysigt när vi flyttade ner. En vacker fondtapet och resterande väggar målades svagt grå.
 En stor gosig heltäckningsmatta över hela rummet. Helt gudomlig och sätta tassarna i på morgonen. Ljudet blir också väldigt dämpat, det är precis som att rummet säger att här inne är det lugn och ro, tid för återhämtning och vila. 

Flyttade bara in ett par mörkblå sammetskuddar och genast blev det ännu mer ombonat och mysigt. Så otroligt enkelt att ändra på ett rums känsla eller utseende bara genom att förnya med andra textiler.
Det kan gärna gå i samma färgskala men i olika material isåfall.

Sänggavel från MIO, heltäckningsmatta från Golvabia, tapet William & Morris, pläd Cozyroom, kuddar HM Home



Gardiner ger ju också en väldigt lugn och ombonad känsla i ett rum och speciellt i sovrum där man verkligen vill ha detta. Förra hösten kom jag över ett par sammetsgardiner men tyvärr var dom för korta. Ett tips är att sätta gardinerna antingen på en skena i taket, mycket snyggt, har man inte möjlighet till det så sätt då iallafall gardinstången så nära taket som möjligt på väggen så gardinen hamnar så långt upp mot taket det bara går, det ger en sån härlig rymd i rummet. Testa så får ni se vilken skillnad det blir. Ville väldigt gärna ha gardinerna hos mig så jag kom på att jag hade en bit sammetstyg i grått kvar sen jag hade klätt om en pall. Jag förlängde helt enkelt gardinen med det och se hur bra det blev.


Lampfötterna har jag fyndat på loppis för drygt en tjuga styck. Gillar skarpt att blanda gammalt och nytt för att få en mer personlig känsla.


Våra vackra gamla pardörrar som äntligen hittade hem. Kan dock inte riktigt bestämma mig för handtag och nyckelbricka i mässing eller krom. Har krom på alla andra handtag i huset men mässing är ju så snyggt det med. 

Nu ska jag ta kvällen och se på Bonde söker fru och en stor kopp kaffe med nya cravingen, skummad mjölk smaksatt med kanel och kardemumma, mums.

Trevlig kväll sötisar!

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Verkligen ett fantastiskt mysigt sovrum!!
Så ombonat och genomtänkt.
Snyggt!
Kram Anna

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...