söndag 6 juli 2014

Bara lite fläderblomssaft och sommarregn

Vilken galet varm dag vi har haft här idag! Vi trotsade värmen och hade en trädgårdsdag, puh vad svettigt de va. Barnen svalkade sig i den lilla plaskepoolen.

Idag blev de äntligen av, de som jag har tänkt  på så länge, att göra lite fläderblomssaft och de var nog sista chansen för dom börjar vissna så de var väl precis att jag fick ihop det jag behövde.



När jag va där ute i orangeriet och fotograferade kom ett stilla sommarregn, temperaturen gick ner ett par grader och det doftade så där ljuvligt som det bara gör när regnet kommer en varm sommardag.



Så nu står den och drar min fläderblomssaft, om 2 dygn är det dags och hälla upp den och provsmaka, jag längtar redan.

God kväll!

Har ni det bra? Är det semesterdags för er också?
Jag har ju haft ledigt länge nu men nu är ju även mannen ledig så då känns det lite extra för mig med, lite extra guldkant på vardagen nu när vi är tillsammans allihop. Så idag är det ingen söndagsångest här inte, så nu ska vi se vad vi kan göra för att sätt lite guldkant på den här kvällen, lite gott att äta kanske?

Fin kväll till er vänner!
Kram

Inga kommentarer:

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...