tisdag 21 maj 2013

Nu är det på plats, vårt Orangeri!

Hej på er, igår var den stora dagen D här, orangeriet levererades och monterades upp.
Som ni vet var jag ju lite nervös att måtten vi fått och som grunden är gjord efter skulle stämma och vet ni vad det stämde perfekt, puh vilken lättnad!
Så här står de nu och vi är så otroligt nöjda och glada över att vi vann den där budgivningen.

Baksidan, min nya Kärcher fönsterputsare kommer verkligen att komma till användning här!

Vackra detaljer på taket



Vackra detaljer på insidan
Så här vackert öppnar man fönsterna. Det finns två öppningsbara fönster i taket och två på baksidan.
 
Nu till det riktigt roliga, att få inreda detta hus. 
Idag har jag börjat måla sittbänken och imorrn ska bordet målas.

Tack rara ni för era söta kommentarer <3!!
Stor kram till er






19 kommentarer:

Anna sa...

Wow!!!! Lyckost :) Såå vackert...

Villa Björkenäs Backen sa...

Kommer bli så Bra Johanna !!!!
Så fint !!! Jag måste har varit halvsovande när jag åkte förbi idag ;)
Såg inget...;)
Men vår Jennifer sa att ni hade fått upp den.
Så fint det blir ! Härligt att den är nu på plats och det rolga är ju kvar!
Så fina detaljer ! :)
hälsa och ha en fin kväll !
Kanske får det bki en fika där snart :)
Kram på dig

Sofi sa...

Hej vännen!

Men Åååå så fint!
Så ljuvligt vackert!
Förstår att du vill komma igång och inreda det på en gång, så kul!

Ha en go kväll!

Kram på dig

Anonym sa...

Åh va fint det blir!!!! Helt fantastiskt vackert!!!! Stor kram!!!

Anonym sa...

Men snälla nån, det var det vackraste jag har sett. Lyckliga du!!!!
Tänk att få inreda denna skönhet.
Kram
AC

Lantligt i smultronbacken sa...

Oooooo, så otroligt fint och jag är så avis nu. Riktigt bra och jag förstå att du är glad. Vem skulle inte vara det.

Ska bli roligt att följa och se hur du inreder det sen

Kram Teres

Hemma på Sjuan sa...

Men åhh så spännande att få inreda detta! Superfint!!
Kram Suss

♥ Fyra årstider sa...

Gud så fint det blir vännen. Nu har vi också sålt julreportage till Norge från ert fina hem. Så Lotta kommer gärna tillbaka och fotar orangeri också :)Mailar dig i veckan.

Kram Lotta

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

S.T.N I GATAN !!!! Vilken delikat liten sak...inte så liten förresten !!! Förstår att du går totalt banans nu när det kommer till inredning...så vackert o så skoj !!Grattis !


Stor kramen

Annika sa...

Ja det var verkligen ett otroligt vackert orangeri ni fått upp där!!
såå fint!!
Ljuvligt å få sitta där å mysa i sommar å in på hösten...
ååå vill oxå!! ska bli jätte kul å följa hur du inreder det.
kram A

Lena sa...

Sååå fint!
Du förstår ju att vi är några som är lite avis på dej nu. Vem drömmer inte om ett sådant vackert orangeri? Det ska bli spännande att se hur du kommer inreda det.

Kramar

Lilla Majken sa...

Det är ju helt otroligt fint, och så fint det blir utanför.

Härligt att kunna förlänga sommaren med ett orangeri.

Kram Therese


baraetthem sa...

Åh så vackert!! Och tänk om jag också hade en granne som ville sälja sin tomt till mig;) Förstår att du är helt salig för det där kommer bli så bra!!

Kramar Fredrika
(Trodde jag hade dig i min följlista men icke så nu finns du där, vill inte missa fortsättningen ju..:))

Anna Wahlstam sa...

Å himmel så vackert!!!!!!!!!!!!! Jag blir alldeles stum, och det händer inte ofta ska jag säga ;) kommer bli hur underbart som helst när ni kan sitta där o mysa!!
Ha de fint !
Kram Anna

Lottas Fotografi sa...

Så fint. Förstår att trädgårdslyckan är total! :)
Blir intressant att följa när du inreder.
Kram Lotta

FruNeroLindström sa...

Men så ljuvligt. Helt magiskt vackert och jag kan lätt erkänna att jag är helt sjukt avis.
Ska bli då otroligt kul att se hur fint ni kommer göra det.
Ha en skön torsdag. Kram Malin

Välkommen Hem! sa...

Åh vad kul att hitta hit till dig! Oh MY GOD!!! vilket fint orangeri! En dröm! Nu återstår det roliga för dig, kul!
Kram och ha det fint!
Judita

Dagdrömmar och verklighet sa...

Så fint så man nästan går i bitar, många är nog avis på dig nu! =)

Kram från Malin

Annaochlivet sa...

Men woow så läckert! :-) Härlig blogg du har! Följer dig nu:-) Ha en fin helg! Kram från mig

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...