torsdag 8 september 2011

Hej på er, hoppas allt är bra! 
Redan torsdag och snart helg, vekorna bara rasslar förbi. Tycker det är så härlig tid nu, med lagom värme, skön hög luft, och inte lika många måsten som på sommaren, allt regn kanske inte är lika toppen, fast då får man ju en anledning att bara kura ihop sig inne :).


Måste ju berätta va som hände häromdan, när vi satt utanför affären och åt lite frukt satte det sig en äldre man på bänken bredvid och började prata med oss. Han va en riktigt svamp fantast och hade plockat åtskilliga liter svamp i år, och med sig hade han en korg med svamp, röd orangea trumpetare. Tillslut blev det dags för oss att gå och då fråga han om jag inte ville ha lite svamp med mig och det tackar man ju inte nej till. Måste ju erkänna att jag goooglade på svampen när jag kom hem :), och jag lever och mår bra så giftig va den inte men god det va den.

Härlig kväll till er alla!

4 kommentarer:

Tina sa...

Nu kunde jag inte låta bli att se mig själv i samma situation, hade nog stirrat på svampen och helt tappat hakan utan att fått fram ett ljud. Jag kan ju knappt skilja på en kantarell och flugsvamp, he he. Så snäll han var ändå..skönt att det finns människor som tänker på andra i vår värld.

Må så gott och kram! /Tina

Emilias sa...

Nämen, vad glad man blir :) Och vilken tur att det var ätlig svamp!

Börjar ni får lite resfeber nu? :)
Kramkram

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej
Jag kanske ska också sätta mig där och bli bjuden på svamp.
Helst gula kantareller ;)
Vad snöllt av honom.
Jag håller med dig att veckorna bara springer förbi.
Men som tur så är det en.fin och härlig höst...

Hoppas att ni får en fin söndag ! Vi hörs !

Kramar Sirpa

Maria - Villa Krutbruket sa...

Halloj!

Hoppas ni haft en bra helg!

Du har någonting att hämta inne hos mig! Kram Kram!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...